CRM module
  • 21 Feb 2024
  • Pdf

CRM module

  • Pdf

Article Summary

Omschrijving

De CRM (Customer Relationship Management) module is een eenvoudig klantenbeheersysteem. Zo bevat het CRM de deelnemers binnen het portfolio en kunnen er organisaties, contactpersonen en projecten aangemaakt worden. Een contactpersoon kan gekoppeld worden aan een organisatie en aan een project.

Eventuele aantekeningen en procesvoortgang zijn ook te zien in de CRM module.


Voorbeeld

Het CRM-systeem is nuttig voor organisaties de de MijnPortfolio-omgeving gebruiken om zelf organisaties in op te nemen. Door de gegevens van deze organisaties en bijbehorende personen in te voeren ontstaat er een overzicht. Dit kan gebruikt worden om de deelnemers in de omgeving te beheren met het gebruik van filters. Het is zo ook mogelijk om per organisatie te kunnen zoeken.


Instellingen

CRM opties

Beheerders kunnen de instellingen van de CRM module beheren, deze zijn te zien in de afbeelding hierboven. Er kan verschil zitten in de beschikbare opties, ze kunnen door Paragin op de achtergrond uitgeschakeld zijn. De functie 'Aantekeningenoverzicht' staat standaard niet ingeschakeld.

Gebruik de functies voor personen en organisaties toevoegen om nieuwe gegevens in te kunnen vullen. Dit is niet hetzelfde als een persoon een portfolio toekennen. Het is wel mogelijk bij het toevoegen van een persoon direct een bijbehorend portfolio te maken. Als er organisaties zijn aangemaakt voorafgaand aan het toevoegen van een persoon kan deze direct aan een organisatie verbonden worden.

Bij het toevoegen van een persoon kunnen ook projecten en labels gekoppeld worden. In het geval van de labels kunnen deze in de CRM module worden beheerd bij de optie 'Beheer labels'. Dit is eenvoudig te doen door een naam in te voeren voor het label en deze bij het aanmaken van een persoon te gebruiken.

Aantekeningen

Aantekeningen kunnen in het overzicht van het CRM bij een persoon worden geplaatst. Klik op het vergrootglasicoon rechts in het scherm om de specifieke persoon te bekijken. Op de profielpagina staat rechtsboven een knop om een aantekening toe te voegen. Het kan zijn dat er verschillende types van aantekeningen zijn.

Een nieuw type aanmaken kan in het CRM overzicht bij 'Beheer aantekeningentypes'. Voeg een nieuw type toe en geef het een naam. Sla het op en gebruik het bij het toekennen van nieuwe aantekeningen. Eerder aangemaakte aantekeningen kunnen ook veranderd worden naar het nieuwe type.

Organisaties

Personen aanmaken en koppelen kan ook in het overzicht voor organisaties. Klik op het tabblad 'Zoek op organisatie' en klik op het plusje wat rechts bij een organisatie staat. Dit geeft hetzelfde invulscherm voor informatie als wanneer een persoon in het CRM-overzicht aangemaakt wordt. Het verschil is dat de persoon automatisch wordt gekoppeld aan de organisatie die is aangeklikt.

Bij organisaties kunnen ook aantekeningen geplaatst worden. Dit gaat op dezelfde manier als bij een persoon.

Uitvoeringsprojecten

Een uitvoeringsproject kan gebruik worden om organisaties en personen te bundelen. Het nuttige hiervan is dat eenvoudig op projecten gefilterd kan worden. Zo komen in het overzicht alleen die personen of organisaties te staan die onder dat project vallen. Dit maakt beheer en communicatie overzichtelijker.

In het overzicht van het CRM kan met de knop 'Uitvoeringsprojecten' een nieuw project worden gemaakt en kunnen bestaande projecten beheerd worden. Daarnaast zijn er opties voor het downloaden van overzichten voor alle projecten, of elk individueel project.

Klik in het overzicht op 'Uitvoeringsproject toevoegen' om een nieuwe aan te maken. Er hoeft alleen een naam opgegeven te worden. Een omschrijving is optioneel. Het koppelen van organisaties en personen kan vanuit het CRM-overzicht. Klik bij een organisatie of persoon op het potloodicoon en koppel deze aan het gewenste uitvoeringsproject.

Vacatures

Als de Vacature-module is ingschakeld, zal een nieuwe optie beschikbaar komen. Deze is te zien onder het tabblad 'CRM Organisaties', in het hoofdmenu van het CRM. Daar zal aan rechterkant, onder de kolom Opties, het volgende icoon te zien zijn: CRM vacature logo.png Klik hier op om een vacature te maken, die direct aan de betreffende organisatie is gekoppeld. De gegevens van de organisatie worden meteen meegenomen bij het aanmaken.

Let er op dat het icoon verandert naar een plus-icoon als er al eerder een vacature aan die organisatie is gekoppeld.


Interne naam module: CRM